Registrering
www.alfaromeo.noKontakt ossLinker
FirmainformasjonVilkår for bruk
Ny forhandler av Fiat og Alfa Romeo i Asker og Bærum

Den 7. mars starter Autovia AS med salg og service av Fiat og Alfa Romeo i Sandvika. Det topp moderne forhandleranlegget ligger rett ved Norges største kjøpesenter (Sandvika Storsenter) og vil være under samme tak som RøhneSelmer. Der har de nå laget en unik ”shop-in-shop” løsning hvor de fleste Fiat og Alfa Romeo modeller er utstilt i en butikk uten vegger, sammen med Ford.

Kunden vil kunne "vandre" fritt mellom Ford, Fiat og Alfa Romeo, sier en entusiastisk Svend Dahle som er daglig leder i selskapet.

Selskapet vil i første omgang bestå av 4 bilentusiaster som har en bred og solid bransjeerfaring. Alle kommer fra Bærum Bilsenter og mangs års bilerfaring vil bli koplet med entusiasme og bilglede.

Svend Dahle (45) har over 25 års erfaring i bilbransjen og har hatt ulike posisjoner og jobber. Fra 1992 har han vært daglig leder og gründer av Bærum Bilsenter (Hyundai) som idag er solgt til en større norsk bilkjede. Svend sier følgende: Jeg ønsker meg tilbake til som gründer og kribler i fingrene etter å sette nye ideer ut i live.

Videre er det markeds- og produktansvarlig Are Lorentz (37) som tidligere har jobbet i Saab-huset som salgsansvarlig. Morten Andersen (45) er en ekte bilentusiast og har tidligere ledet sitt eget entusiastverksted med italienske biler i 20 år. Jon Anders Nøttestad (29) har gått gradene hos Bærum Bilsenter fra lærling til å inneha en av de viktigste logistikk posisjonene for ettermarkedet.

Europas raskest voksende bilprodusent*
Fiat er en av de virkelige tungvekterne innen europeisk bilindustri. Hele 11 ganger er den italienske industrigiganten kåret til «Årets Bil» i Europa. I dag opplever Fiat en enorm suksess gjennom sin innovative satsing på et bredt utvalg av person- og nyttekjøretøyer. Nå jobbes det hardt med bygge opp kvalitetsmerkene Fiat og Alfa Romeo i Norge. Det siste året har hele varebilserien til Fiat blitt totalt fornyet og komplementeres med en helt ny Fiat Scudo som er en mellomstor varebil i mai. Fiat Grande Punto er stor småbil som har tatt Europa med storm og diesel lanseres i disse dager til meget konkurransedyktig pris. I juni er den vakre Fiat Bravo på plass i Norge med moderne diesel motorer og en kvalitet man forventer i langt høyere prisklasser. Mot slutten av året vil også klassikeren Fiat 500 oppstå i ny drakt.

Alfa Romeo er et merke som har får stadig flere tilhengere og det har det siste året har det blitt lansert en rekke nye modeller. Fra familiebilene Alfa 159 sedan og Alfa 159 Sportwagon (stasjonsvogn) til sportsbilen Alfa Brera. I disse dager lanseres Alfa Spider en åpen kabriolet som påkaller minner om Alfa-klassikerene: Giulietta Spider fra 1950-talet via Duetto, Spider Veloce og 1990-tallets Alfa Spider.

Daglig leder Erik Eidem i Auto Import Nor AS uttaler: Vi gleder oss til å få etablert en Fiat og Alfa Romeo forhandler i et av Norges viktigste distrikter. Vi ser et stort potensiale for våre merker i Asker/Bærum og er glade for å ha Svend Dahle i Autovia med på laget. Et nytt modellprogram skal bidra til vekst for våre merker.

Kilde: ACEA per. des. 2006, EU 23 + EFTA

Klikk her for flere bilder...

Vedlegg:
  Last ned pressemelding i PDF format

Publisert av Erik Eidem 01-03-2007